Jest to narzędzie służące do uwierzytelniania się w systemach (usługach online) za pomocą środków identyfikacji elektronicznej wydanych przez różne podmioty w ramach systemów identyfikacji elektronicznej.
System login.gov.pl umożliwia logowanie za pomocą środków identyfikacji elektronicznej. Obecnie logowanie jest możliwe za pomocą Profilu Zaufanego. Docelowo będzie można logować się za pomocą dowodu osobistego z warstwą elektroniczną oraz systemów bankowości internetowej.
Głównym celem jest upowszechnienie usług cyfrowych, obywatel będzie mógł załatwić sprawę bez wizyty w urzędzie, korzystając z wybranego środka identyfikacji elektronicznej. Będzie mógł logować się jednym loginem i hasłem do większości systemów administracji publicznej.
Korzystanie z login.gov.pl jest darmowe.
Profil Zaufany jest to środek identyfikacji elektronicznej, który umożliwia identyfikację tożsamości przez system login.gov.pl, np. w celu zalogowania się do systemu lub skorzystania z usługi. Docelowo Profil Zaufany ma przejść proces notyfikacji eIDAS, co umożliwi użytkownikom korzystanie z usług transgranicznych.
Aby uzyskać Profil Zaufany, należy zarejestrować konto w systemie pz.gov.pl, następnie złożyć wniosek i udać się do dowolnego punktu potwierdzającego w kraju lub za granicą. Można również skorzystać z możliwości potwierdzenia Profilu Zaufanego przez niektóre systemy bankowości elektronicznej. Planowane są również prace, które umożliwią potwierdzenie Profilu Zaufanego za pośrednictwem dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.
Utworzenie Profilu Zaufanego oraz korzystanie z niego jest bezpłatne.
Profil Zaufany jest ważny 3 lata od potwierdzenia wniosku.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.